Plemiona

Forum plemienia polsko języcznego z świata 5 rosyjskich plemion


#1 2008-09-06 06:42:59

amsterdam018

Nowy użytkownik

Zarejestrowany: 2008-09-06
Posty: 1
Punktów :   

PORADNIK

PODZIAŁ WIOSEK (dylemat egzekutora)

Posiadając więcej niż jedną wioskę należy dokonać podziału na wioski obronne i atakujące.
Jest to bardzo ważne gdyż atakować możemy tylko jednostkami z danej wioski, wiec im więcej dana wioska wyprodukuje jednostek jednego typu (w tym wypadku atakujących) tym silniejszy jest jej atak i siła przebicia. Nie możemy łączyć armii atakujących z kilku wiosek w jedna.
Dlatego posiadając dwie lub więcej wiosek należy je podzielić na wioski atakujące i obronne, po ty by dysponować możliwie największą siłą uderzeniową, jaka jest możliwa w grze.

Jak już wspominałem limit populacji w wiosce to 24.000 ok 4000 do 6000 z populacji zajmują robotnicy (zależnie od poziomu budynków w wiosce) natomiast całą resztę można przeznaczyć na jednostki:

- w wiosce atakującej, jednostki atakujące (topornicy, lekka kawaleria, łucznicy konni, tarany, katapulty, pamiętać trzeba o szlachcicu, że zabiera on 100 z populacji i jest potrzebny do przejęcia wioski)

- w wiosce obronnej, jednostki obronne (miecznicy, pikinierzy, łucznicy, ciężka kawaleria pozostawiam wam do wyboru i odsyłam do opisu w jednostkach wojennych)

Co nam daje taki podział ?
Jak pisałem wcześniej:

- Największą z możliwych siłę ataku, gdyż nie można łączyć jednostek atakujących z różnych wiosek w jedna armie.
- Nie cierpi na tym obrona gdyż następna wioska jest w 100% złożona z jednostek obronnych, z czego połowa (może być więcej, mniej, dowolna proporcja) wędruje do obrony wioski atakującej i tam stacjonuje. W każdej chwili można te wojska wycofać lub dosłać więcej w chwili ataku. Jednostki obronne są kumulowane w wioskach, gdyż populacja ich nie jest wliczana na stan populacji w wiosce gdzie przebywają jednostki, tylko na stan wioski gdzie zostały wyprodukowane.
Co za tym idzie możemy mieć dowolna liczbę jednostek obronnych w wiosce.
- Z tego też, że można łączyć jednostki obronne w jeden oddział do obrony, tak ważne jest żeby posiadać wielką armie do ataku, gdyż im większa armia atakująca tym mniejsze straty poniesie podczas wygranego ataku lub spowoduje największe z możliwych strat podczas ataku przegranego. Bywa tak na innych serwerach, że 10 max. dużych atakujących armii z taranami nie są w stanie zdobyć jednej wioski, która ma mur na 20lvl i ok 50.000 każdych jednostek do obrony (pikinierzy, miecznicy, łucznicy).

Gdy posiada się więcej niż 2 wioski należy mieć więcej wiosek obronnych niż atakujących, gdyż obrona w tej grze jest bardzo ważna, jak sami sobie nie pomożecie to plemię może nie zdążyć.

Zalecam posiadać w przyszłości:
Na jedna wioskę atakującą od 2-4 wiosek obronnych, zależnie od stylu indywidualnej gry i czasu, jaki możecie na to poświęcić.
Ponadto, gdy będziecie mieć ok 5 wiosek należy też posiadać wioskę zwiadowczą.
Gdy mamy 10 wiosek tak oto może wyglądać ich podział:
2-3 wioski atakujące
1 wioska zwiadowcza
6-7 wiosek obronnych


Wioska zwiadowcza
W wiosce tej budujemy głównie zwiadowców, minimum to 5000 (każdy zabiera 2 z populacji = 10.000 ludności) a resztę przeznaczamy na OBRONĘ. Można też posiadać typowo zwiadowczą wioskę, a wtedy wszystko przeznaczamy na zwiadowców, ok 10.000 takiej sile nie oprze się żadna wioska i zawsze dostaniemy dobry raport.

Układ sił w wiosce atakującej
Topornicy ok. 6000 do 7000
Lekka kawaleria ok. 2000
Łucznicy na koniu ok. 1000
Co nam łącznie daje 19000 do 20000 z populacji, posiadając więcej wiosek atakujących można te proporcje zmieniać i dobierać atak zależnie od raportu szpiegowskiego, jaki dostaniemy.
Jeżeli ktoś posiada 15.000 pikinierów i 5.000 mieczników to logiczne jest, aby zaatakować armią, która jest złożona głównie z toporników i łuczników konnych.
Jeżeli ktoś posiada 15.000 mieczników i 5.000 pikinierów to z lekką kawalerią dokonają rzezi.
Jeżeli natomiast ktoś posiada duże ilości łuczników to w armii obowiązkowo powinien się znaleźć spory oddział łuczników konnych
Odsyłam do lektury - Jednostki Wojskowe.

układ sił w wiosce obronnej
Zalecam posiadać: podawałem już wcześniej owa proporcje, ale teraz podam liczby na wioskę z maksymalna populacja
pikinierzy - 4000 do 5000
miecznicy - ok. 9000
łucznicy - 6000 do 7000
zwiadowcy - 500 do 1000,
W niektórych przypadkach można odstąpić, szczególnie, gdy ma się silne królestwo i kilka wiosek zwiadowczych.
Nie jest to idealny wzór, gdyż takiego nie można stworzyć, ponieważ każdy gracz może atakować inaczej dobraną armią. Jest to natomiast wzór najbardziej zbilansowany i przygotowany na dużą większość armii, stanowi świetną obronę przy każdym ataku i posiadamy najmniej strat z możliwych innych kombinacji. Przy tak zbilansowanej obronie przeciwnik nie będzie wstanie nas czymś zaskoczyć, nawet pod nasza nieobecność.
Natomiast nie należy polegać tylko na takiej obronie podczas ataku, jeżeli to możliwe przesyłamy tak dużo jednostek jak tylko możemy i zdążymy do atakowanej wioski, aby zminimalizować straty i na 100% pokonać napastnika.

WAŻNE

Pamiętajcie, że doświadczony gracz może czekać i zaatakować kiedy sadzimy, że nic nam nie grozi z jego strony. Zbiera on armie i atakuje jak lew niszcząc wszystko co mamy i chwile potem zajmuje nasza wieś.
Dlatego obrona z jednej wsi nam nie wystarczy przed armia, która zawiera ok 20.000 żołnierzy (licząc populacje). Sile takiej musimy przeciwstawić przynajmniej równo wartą sile jednostek obronnych w liczbie 20.000 (licząc populacje) dodatkowo wspomagana murem. Jednak podczas ataku zalecam dosłać jednostki z innych wiosek, jeżeli jest to możliwe.

Nie zalecam trzymania jednostek atakujących podczas obrony w wiosce, należy je odesłać, jeżeli jest to możliwe (jesteśmy zalogowani podczas ataku), Dlaczego?
Dlatego, że nie dodają one wiele do obrony a w chwili, gdy się bronią są bardzo słabe i zginie ich ogromna ilość, stracimy też jedyną możliwość na kontratak i pozbędziemy się własnej armii, odbudowa jest

Offline

 

#2 2008-09-06 11:19:34

Hetman

Nowy użytkownik

Zarejestrowany: 2008-09-05
Posty: 3
Punktów :   

Re: PORADNIK

gdzieś już to widziałem
Tylko przejzalem, raczej wszystko się zgdza, tylko na tym świecie nie ma łuczników na koniu

Offline

 

#3 2008-09-06 11:22:22

klamkazapadła

Administrator

Zarejestrowany: 2008-09-05
Posty: 28
Punktów :   

Re: PORADNIK

Szkoda bo łuki na konikach się przydają często. (przynajmniej mnie na polskich pl)

Offline

 

#4 2008-09-06 15:09:39

Rycerz Apokalipsy

Administrator

Zarejestrowany: 2008-09-06
Posty: 17
Punktów :   

Re: PORADNIK

Nie ma łuczników, to nie ma i łk, ale za to jest technologia.

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.bbo.pun.pl www.smoczaoaza.pun.pl www.arenas.pun.pl www.dianne-forum.pun.pl www.tibiarules.pun.pl